• شماره تماس:09357158490
  • ایمیل ما: saeediniya.mohamad@gmail.com
  • ساعات کاری: 08:00-17:00

طراحی ویلا در سهیلیه

کمی که با خودمان روراست باشیم، می‌توانیم به سادگی اعتراف کنیم که همه ما حداقل یکبار در زندگیمان به فکر خرید ویلا در شمال افتاده‌ایم و رویای داشتن یک ویلای دنج و زیبا در دل طبیعت سبز و همیشه تازه شمال کشور را در سرمان پرورانده‌ایم. اما همیشه بین ما و رویاها و تصمیماتمان موانعی وجود دارند که ما را دچار محدودیت می‌کنند.

طراحی ویلا در سهیلیه
ویلای اقتصادی

یک ویلای بزرگ و دست نیافتنی یا یک ویلای کوچک و دست یافتنی؟

وقتی فکر خرید ویلا در شمال یا ساخت ویلا در شمال به سرتان می‌زند، احتمالاً

اقدام بعدی و منطقی‌تان برآورد هزینه و محاسبه تمام هزینه‌هایی است که در این پروسه با آن روبرو خواهید شد. پس از یک برآورد واقع‌بینانه شاید به این نتیجه برسید که سرمایه‌ای که شما در حال حاضر در اختیار دارید، به خرید ویلا در شمال، آن هم یک ویلای بزرگ و لوکس نرسد.

 

از طرفی با علم بر شرایط اقتصادی موجود نیز، فکر دست نگه داشتن و خواباندن

سرمایه تا بیشتر شدنش فکر اقتصادی هوشمندانه‌ای نخواهد بود. درست است که

شاید همه ما سرمایه لازم برای خرید یا ساخت ویلا در شمال از نوع بزرگ و با امکانات لوکس‌اش را نداشته باشیم، اما می‌توانیم با ساخت یک ویلای کوچکتر اما دلخواه، همان آرامش و همان محیط امن و دنج و شخصیمان را در دل طبیعت دوست داشتنی شمال کشور برای خودمان داشته باشیم.

 

عوامل:

نمی‌شود با فکر یک رویای بزرگ، رویاهای کوچکی که تحققشان در زندگی آسان‌تر و

مُیسرتر است را هم از خودمان دریغ کنیم. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر سرمایه‌تان برای ساخت ویلا در شمال یا خرید ویلا در شمال محدود است، با ما همراه باشید تا نکاتی را برایتان مطرح کنیم که می‌تواند امکان داشتن یک ویلای دنج و شخصی در طبیعت زیبا و خوش آب و هوای شمال را برایتان عملی کند.

نکاتی برای ساخت یک ویلای ارزان:

چه قصد ساخت ویلا در شمال را داشته باشیم و چه قصد هر نوع سرمایه‌گذاری

یا خرید دیگری، برایمان بهتر آن است که هدفمان با هزینه‌های کمتری به دست آید و ما را کمتر در خرج بیاندازد. حال اگر این هدف ساخت ویلا در شمال باشد باید چه کار کنیم که از شر هزینه‌های اضافی و جانبی ساخت ویلا در شمال در امان بمانیم؟

ویلای ارزان
دقت موارد

برای ساخت یک ویلای ارزان در شمال یا هر شهر دیگری،

در گام اول به شما پیشنهاد می‌کنیم فارغ از فکر اینکه چه میزان سرمایه‌ای در حال حاضر در اختیار دارید

، بنشینید و با حوصله به هزینه‌های این پروسه از ابتدا تا پایان کار فکر کنیم و آن‌ها را روی کاغذ بیاورید.

هزینه‌هایی که از اولین مرحله ساخت ویلا در شمال همراه شما خواهند بود. مانند: هزینه مربوط به خرید

زمین، هزینه مربوط به مصالح مورد نیاز برای ساخت، هزینه مربوط به مهندسین و استادکاران و سایر هزینه‌هایی که

در پروژه ساخت ویلا در شمال انتظارتان را می‌کشند.

1. زمین ویلا

چرا زمین

قدم اول برای ساخت ویلا در شمال در واقع خرید زمین است. شما می‌توانید با خرید یک زمین با ابعادی جمع و جورتر، عملی هوشمندانه برای داشتن یک ویلای ارزان است و به شما کمک می‌کند در همین ابتدای کار بخش قابل توجهی از سرمایه‌تان برای خرید زمینی بزرگ از دست ندهید. سعی کنید به هنگام خرید زمین، زمینی را انتخاب کنید که هزینه ساخت و سازتان در آن در نیمه‌های کار شما را از ساخت ویلا در شمال جا نگذارد.

به این توجه کنید که زمین‌های بزرگ هزینه‌های بیشتری را برای محوطه سازی و یا حتی صرفاً ساخت نمای دیوارهایش از شما خواهد گرفت. به بیان ساده‌تر هر چه زمین شما ابعادش بزرگتر باشد، به همان اندازه در ابتدا به مصالح بیشتری برای دیوارکِشی در اطرافش نیاز خواهید داشت و سپس برای ساخت نمای همان دیوارها یا حتی رنگ زدنشان نیز هزینه‌های بیشتری را صرف باید بکنید.

2. ابعاد ساختمان ویلا

اگر سرمایه‌تان محدود است و می‌خواهید اقدام به ساخت ویلا در شمال کنید، و یک ویلای ارزان برای خود بسازید، بهتر است از هرگونه هزینه اضافی بکاهید. یعنی هزینه و سرمایه‌ای که در اختیار دارید را صرف نیازهایتان کنید نه صرف تجملات. اگر از همین ابتدا به این موارد در پروژه ساخت دقت نداشته باشید، در میانه راه متوجه خواهید شد که کلاف کار از دستتان در رفته است و بودجه زیادی را نیز از دست داده‌اید.

پس ساخت یک بنا که اندازه و امکاناتش متناسب با برآورده ساختن نیازهای شما از داشتن یک ویلای راحت و خوب باشد

را به ساخت یک ساختمان بزرگ که از تعداد اتاق‌ها گرفته تا تعداد سرویس‌های بهداشتی‌اش از حد نیاز شما بیشتر است و تنها به لوکس شدن ویلایتان کمک می‌کند ترجیح دهید.

در نظر داشته باشید که به عنوان مثال تعداد اتاق خواب‌های بیشتر هزینه شما را چه در ساخت و چه در خرید تجهیزات

و مبلمان بیشتر خواهند کرد یا مثلاً ساخت دو سرویس بهداشتی یا دو حمام در ویلا هزینه زیادی را از شما برای خرید کاشی، لوله‌کشی،

شیرآلات، روشویی و غیره خواهد گرفت. پس برای داشتن ویلای ارزان که هزینه‌های کمتری را برای شما رقم بزند باید از هر چیزی به میزان برآورده ساختن نیازتان بخواهید.

طراحی ویلا در سهیلیه
محوطه مناسب

محوطه سازی ساده تر:

از جمله هزینه‌های دیگری که در ساخت ویلا در شمال با آن روبرو خواهید بود هزینه مربوط به محوطه سازی ویلا است. اما شما یک ویلای ارزان می‌خواهید! در خصوص محوطه سازی در مقاله‌های بسیاری از جوانب مختلفی صحبت کردیم. حال می‌دانیم که یکی از چیزهایی که ویلای شما خصوصاً در شمال کشور را به نما و جلوه بیشتری می‌آورد، اجرای محوطه سازی در فضای باغ یا حیاط ویلا است، زیرا این فرصت را می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت‌تر، زمان بیشتری را در فضای خارجی ویلای خود سپری کنید و به اندازه کافی از هوا و منظره اطراف ویلایتان لذت ببرید. اما به طور منطقی و واقع‌بینانه این را هم باید در نظر داشت که هزینه‌های مربوط به محوطه سازی یک ویلا هزینه‌های قابل توجهی هستند.

اما این را هم فراموش کنید که محدود بودن سرمایه شما، می تواند شما را از داشتن یک ویلای دلخواه و زیبا محروم کند. هدف ما این است که به شما بیاموزیم چگونه یک ویلای زیبا و دلخواه که آسایش و آرامش شما در روزهای تعطیل و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه‌تان را برآورده می‌کند برای خود بسازید.

محوطه سازی

شما می‌توانید شکل ساده‌تری از محوطه سازی را در حیاط ویلایتان در شمال اجرا کنید.

نگران نباشید! به هیچ عنوان نیاز به اضافه کردن آیتم‌های بزرگ و پُرهزینه مثل ساخت استخر‌های بزرگ یا آلاچیق‌های بزرگ و گل و گیاه کاری‌های آنچنانی و پر خرج نیست. اگر کمی زمان و سلیقه از خودتان خرج کنید می‌توانید به راحتی به کمک یک باغبان ماهر یک گل کاری زیبا در محوطه خارجی ویلایتان ترتیب دهید و از زیباتر شدن محیط لذت بیشتری ببرید. ایده‌های بسیاری برای یک محوطه سازی کم هزینه وجود دارد.

به عنوان مثال می‌توانید مسیری که شما را از دروازه ویلا تا ساختمان ویلا می‌رساند را به صورت مارپیچ مسیری بسازید

که حاشیه‌اش با گلدان‌های رنگی یا گیاهان پایه کوتاه تزئین شده است و خط عرضی میان آن‌ها را با سنگ‌های ریز پُر کنید. می‌توانید با قرار دادن یک سایه‌بان رنگی در وسط حیاط ویلا و چیدن چند صندلی و میز اطرافش جای آلاچیق‌های بزرگ و پُرهزینه را به راحتی بگیرید. پس فقط کافیست به جای صرف هزینه‌های بیشتر، تنها کمی خلاق و با حوصله باشید.

طراحی ویلا در سهیلیه

Call Now Button