05
فروردین

طراحی نمای تجاری در تهران

طراحی نمای ساختمان ها به ویژه نماهای ساختمان های تجاری در قرن اخیر تغییرات بسیار چشمگیری داشته است،که این موضوع مختص کشور و مکان خاصی نیست وشامل حال همه ی کشورها شده است،گرچه همانطور که میدانید این موضوعات در کشورهای مدرن بیشتر به چشم می خورد. در این مقاله ما می خواهیم شما را با نمای تجاری آشنا کنیم و این که نماهای تجاری باید دارای چه مشخصاتی و ویژگی هایی باشند. طراحی نماهای ساختمان های تجاری و اداری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند،که به غیر از فرم و حجم کل پروژه بر روی طراحی کل نما نیز تاثیر دارند.

طراحی نمای تجاری در تهران

طراحی نمای تجاری در تهران ساختمان تجاری
در طراحی نماهای تجاری بایستی دقت زیادی به عمل آید. با توجه به اهمیتی که این ساختمانها درسراسر دنیا دارند، طراحی واجرای آنها بایستی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در طراحی نمای تجاری در تهران نمای تجاری این ساختمان ها می توان ازانواع متریال ها و مصالح موجود برای نمای ساختمان استفاده کرد. نوع مصالح و متریال برای نما بستگی به شرایط خاصی دارد که طراح بعدازبررسیهای لازم نوع متریال را ارائه میدهد. طراحی باید به گونه ای باشد که ارزش و شکوه ساختمان های تجاری را نشان داده شود. نما بااعث جذب افراد به این ساختمان ها شود. به صورت کلی طراحی نما باید با توجه به اصول طراحی نما انجام شود.
مالکان پیش از ساخت بنای خود بدانند که طراحی نمای ساختمان چه هدفی را دنبال می کند؟ چه عواملی در نوع و شیوه نما های ساختمان با هر سبکی موثر است؟
از جمله این مشخصه ها عبارتند از:
ضریب انتقال حرارت متریال نسبت به عملکرد حرارتی مختلف.
ضریب انتقال اصوات به عنوان عایق صوتی مناسب (به ویژه در شهر های بزرگ).
میزان مقاومت متریال در برابر زمین لرزه.
میزان مقاومت متریال در برابر ضربات.
میزان مقاومت متریال در برابر یخ زدگی.
میزان مقاومت متریال در برابر آتش سوزی.
منعطف بودن متریال در طراحی نما های خاص.
قابلیت اجرا در سازه های مرتفع
طراحی زیبا و دلنشین
امکان برقراری ارتباط میان فضای داخلی و خارجی
در نظر داشتن کالبد بنا به عنوان عنصری از مجموعه شهری
سرعت اجرای کار.
نرخ تمام شده طراحی و ساخت نما
.

طراحی نمای مجتمع تجاری
از طراحی نمای ساختمان به 4 دلیل زیر استفاده می شود:

طراحی نمای مجتمع تجاری
از طراحی نمای ساختمان به 4 دلیل زیر استفاده می شود:

 

زیبا و شیک تر به نظر رسیدن ظاهر ساختمان ها جلوگیری از هدر رفتن انرژی در همه فصل های سال پیشگیری از آلودگی صوتی مقاوت بیشتر ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی نظیر زلزله و باد و باران و یخبندان و …